Reisaanbeveling Europa Azië Amerika Afrika

13.03.2024

„We hebben al 26 keer met RSD gereisd!“

Een spontaan interview met de trouwste klanten van de reisgroep RSD:

De klanttevredenheid over de RSD Group is erg hoog. De meerderheid van onze gasten reist keer op keer met de touroperator. Hoe komt dat? Wat maakt vooral indruk op onze reizigers? We spraken een stel dat in de afgelopen tien jaar maar liefst 26 keer met ons heeft gereisd. Zij zijn onze trouwste klanten.

Het fitte gepensioneerde stel heeft ook een heel vol leven in Duitsland. Met kinderen en kleinkinderen, vrienden, sportief fietsen en cultuur. Jarenlang moesten ze echter liefdevol voor hun schoonmoeder zorgen, dus vakantie was er niet bij, hooguit een paar dagen thuis op het “balkon”.

Na de dood van hun schoonmoeder ontdekken de twee bij toeval de reisbrochure van de groep. Deze zat in een ledenblad van het Rode Kruis. Ze lazen het met nieuwsgierigheid, waren onder de indruk van de bestemmingen en vonden de prijs-kwaliteitverhouding echt uniek. “We ontdekten daar een sensationeel goedkope Lycië-reis,” vertellen ze, “We besloten: Laten we het uitproberen – het kan zeker niet misgaan!”

Zo begon in 2013 deze langdurige, hechte relatie met RSD als hun gewaardeerde touroperator. Ze reisden bijvoorbeeld met ons naar Marokko en Zuid-Afrika, op een riviercruise naar Sint Petersburg en Andalusië, naar Ierland of Normandië. Na elke vakantie, zo melden ze, stellen ze een uitgebreid fotodagboek samen van hun reiservaringen: “Zo kunnen we de vele mooie vakantie-indrukken later nog eens herbeleven.”

Ze hebben nog nooit spijt gehad van hun vele reizen. Ze zijn nooit teleurgesteld, integendeel: “De vluchten en hotels, de lokale excursies en natuurlijk de gidsen: Alles was altijd geweldig, perfect georganiseerd en altijd betrouwbaar.”

Het gevoel dat je goed verzorgd wordt als je in een onbekende omgeving reist, is erg belangrijk voor onze gasten. “Vooral als er zich onverwachte problemen voordeden, hebben we ervaren dat het RSD reisgezelschap deze problemen altijd snel en goed oploste en gewoon achter hun gasten stond.” De reisleiders, zo melden ze, spreken altijd de lokale taal en zijn – net als bijvoorbeeld in Turkije – uitstekende kenners van natuur en cultuur. Ze wisselen telefoonnummers uit met de reisgroep zodat zij en hun gasten elkaar altijd kunnen bereiken in geval van nood. Toen bijvoorbeeld een medereiziger in 2018 in India een hernia opliep, was de reisleiding direct ter plaatse. De touroperator zorgde voor onmiddellijke medische behandeling en constante persoonlijke verzorging in het plaatselijke ziekenhuis. De vrouw kon drie dagen later terugkeren naar de reisgroep en genieten van de rest van haar vakantie.

Of in Rome in 2022, toen een medereiziger verdwaalde in de buurt van het Colosseum. De reisleider en buschauffeur wisten de weg, gingen onmiddellijk op zoek naar de verdwaalde man en vonden hem snel terug. Dit soort situaties, vertelde ons echtpaar, gaven ons het gevoel: “Wat er ook gebeurt, je kunt op de touroperator vertrouwen.” Ook tijdens de Normandische dagen na een bezoek aan de unieke Mont-Saint-Michel. Een ander stel stapte in de verkeerde bus om hun reis voort te zetten en waren aanvankelijk ten einde raad. Geen probleem. “De reisleiders belden hen op, wisten waar ze waren en zeiden: ‘Blijf daar maar staan, we halen jullie meteen op’!”

Wat onze trouwste klanten echt niet leuk vinden: ingewikkelde reisarrangementen, onzekerheid op de vakantiebestemming, zich zorgen moeten maken over hotels of huurauto’s, uitzoeken wanneer en waar welke bezienswaardigheden mogelijk zijn. “RSD regelt dat allemaal voor ons. We boeken een allround pakket, we hoeven ons nergens zorgen over te maken. We gaan gewoon op weg, laten het leven van alledag achter ons en genieten met volle teugen van de vakantiedagen!”

Om dit genieten nog perfecter te maken, profiteren ze van de vele opties ter plaatse: “We boeken bijna elke extra excursie die mogelijk is.” Hun motto: “Als we op geweldige plekken verblijven, dan willen we alle hoogtepunten zien. Want wat zou Cappadocië zijn zonder een fascinerende ballonvaart? Of het Kruger National Park zonder een avontuurlijke jeepsafari?”

Het is dan ook geen wonder dat onze gewaardeerde gasten ons kunnen vertellen over talloze buitengewone ervaringen en avonturen. Ze denken terug aan het prachtige weer tijdens hun Hurtigruten cruise langs de Noorse kust in 2023: “De kapitein voer de smalle Trollfjord in – gewoonweg geweldig. We hadden heerlijke zonneschijn op de Noordkaap, en dat was eind september!” Ze vlogen over de Niagara Falls in een helikopter. In de Himalaya mochten ze in de cockpit van het vliegtuig – met een spectaculair uitzicht op de Mount Everest. In 2018 reisden ze naar de top van het hoogste gebouw ter wereld, de Burj Khalifa, in Dubai. Ook in Dubai, in het Burj Al Arab, een van de meest luxueuze hotels ter wereld, zaten ze gezellig aan de bar en genoten ze van heerlijke cocktails. En ‘s avonds, tijdens een diner of een gezellig praatje met medereizigers, deelden ze hun ervaringen van de dag.

Het team van reisleiders is een terugkerend thema wanneer onze trouwste klanten terugdenken. Het is niet alleen de expertise van deze collega’s. Het is ook hun inzet en vindingrijkheid om het beste uit de vakantie van hun gasten te halen. Bijvoorbeeld op de prachtige Yangtze cruise in China. Tijdens een bootstop nam de Chinese collega onze vakantiegangers mee naar boeren die mispels aan het oogsten waren. En we hoorden dat veel van de enthousiaste gasten meteen mee wilden doen. Dan in India, gratis eten voor de armen in een Sikh tempel. Onze lokale reisleider had zijn persoonlijke connecties gebruikt om zijn reisgroep dit ontroerende hulpprogramma te laten zien. “Elke 30 minuten werden 500 nieuwe mensen gevoed – ongelooflijk,” herinnerde ons bereisde stel zich.

En welke plannen hebben ze? Dat vertellen ze ons: In het najaar staan Istanbul & de Egeïsche Zee op hun vakantieagenda, gevolgd door de Sri Lanka studiereis met strandverlenging. En in april kijken ze erg uit naar Jordanië. Dit keer op uitnodiging van de touroperator – ons bedankje voor hun geweldige klantenbinding met al 26 voltooide vakantiereizen.


terug naar overzicht